قراردادی که می خواست مشکل فوتبال را حل کند ولی جنجال ساز شد
قرارداد فصل گذشته سازمان لیگ برتر با شرکت تبلیغات محیطی 60 میلیارد تومان بوده است که شرکت تبلیغات محیطی 20 میلیارد تومان را به خاطر تعیین خسارت به سازمان لیگ برتر پرداخت نکرده است. در پی پخش نشدن بعضی از بازی های لیگ برتر در فصل گذشته و قراردادهایی که شرکت تبلیغات محیطی با برند ها منعقد کرده بود این شرکت اذعان داشت 20 میلیارد تومان خسارت دیده است و از آنجایی که تعیین خسارت از سوی دو طرف در قرارداد منعقد شده بود بر اساس اظهار نظر کارشناسان 20 میلیارد تومان از قرارداد فصل نخست کسر شد.
قرارداد فصل دوم 100 میلیارد تومان بوده که میزان پرداختی از این فصل تا به این جای کار که 22 هفته از لیگ برتر سپری شده است نزدیک به 20 میلیارد تومان است! نکته حائز اهمیت اینکه شرکت تبلیغات محیطی خواستار تخفیف 40 میلیارد تومان برای قرارداد سال دوم شده و در پی مخالفت باشگاه ها و هم چنین سازمان لیگ برتر خواستار فسخ قرار داده شده است و به نظر می رسد تعیین تکلیف در این ماجرا در نهایت کار را به مراجع قضایی ذیصلاح بکشاند.
البته اینکه چگونه و به یکباره قرارداد تبلیغات محیطی از 38 میلیارد تومان(البته با کسر 20 میلیارد خسارت) به 100 میلیارد(40 میلیارد تخفیف خواسته اند)، جای تعجب وجود داشت و خیلی ها در همان برهه می گفتند شرکت تبلیغات محیطی رقمی پیشنهاد داده که برنده مزایده شود اما دور از ذهن است که توان برآورده کردن این مبلغ را داشته باشد.