در مورد عدم حضور اسپانسر در باشگاه پرسپولیس شایعات فراوانی وجود دارد، از اختلافات شدید طاهری و گودرزی تا منع قانونی باشگاه پرسپولیس برای امضای قرارداد با اسپانسر جدید.
باشگاه پرسپولیس در یکی از بحرانی ترین شرایط مالی خود طی چند سال اخیر قرار دارد. نبود یک اسپانسر قوی باعث شده تا مشکلات مالی سرخپوشان روزبه روز بیشتر و اوضاع این باشگاه در زمینه مالی بحرانی شود. مدت هاست که مدیران باشگاه پرسپولیس با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کنند و به قول معروف صورت خودشان را با سیلی سرخ نگه داشتند، اما این ضربات آنقدر زیاد بوده که نه صورت یارای تحمل دارد و نه دستی توان سیلی زدن.
بعد از روی کار آمدن هیئت مدیره جدید در باشگاه پرسپولیس که عمدتاً چهره های ورزشی بود تا اقتصادی، می شد پیش بینی کرد که رفع مشکلات مالی در توان آنها نیست. از بخت بد طاهری، نه حسین هدایتی به تیم مدیریتی جدید روی خوش نشان داد و نه سیاسی برای هزینه کردن در باشگاه پرسپولیس پا پیش گذاشت تا پرسپولیس با جیب خالی و پُز عالی وارد لیگ پانزدهم شود، با تیمی که مثل چند فصل گذشته جنسش جور نیست.
از ابتدای فصل مدیران باشگاه پرسپولیس در هر مصاحبه و نشست خبری وقتی با سؤالی در مورد اسپانسر مواجه می شدند یک پاسخ تکراری داشتند؛ «به زودی تکلیف اسپانسر مشخص می شود». «به زودی» مدیران باشگاه پرسپولیس تا امروز بیش از سه ماه به طول انجامیده، اما هنوز خبری از یک اسپانسر اصلی و قوی در این باشگاه نیست.
در مورد عدم حضور اسپانسر در باشگاه پرسپولیس شایعات فراوانی وجود دارد، از اختلافات شدید طاهری و گودرزی تا منع قانونی باشگاه پرسپولیس برای امضای قرارداد با اسپانسر جدید. البته تا هفته گذشته یکی از بهانه های عدم جذب اسپانسر بحث خصوصی سازی سرخ آبی ها بود و مدیران باشگاه معتقد بودند به خاطر اینکه تکلیف مالکیت این باشگاه ها مشخص نیست اسپانسر تمایل چندانی برای خرج کردن در باشگاهی که تکلیفش مشخص نیست، ندارد. حالا که بحث واگذاری مسکوت مانده هم خبری از اسپانسر نیست.
مشکلات و فشار مالی در پرسپولیس تا حدی به طاهری فشار آورد که «سرپرست» باشگاه مجبور شد از هواداران میلیونی پرسپولیس درخواست کند هر نفر «مبلغ ناچیز» پنج هزار تومان را به حساب این باشگاه واریز کند تا پرسپولیسی ها خودکفا شوند و نیازی هم به اسپانسر نداشته باشند! معلوم نیست او با چه ایده ای چنین تصمیمی را اتخاذ کرده است. برای فوتبالی که تعداد تماشاگرانش حتی برای دیدن ستاره های فوتبال دنیا به 40 هزار نفر هم نمی رسند، آیا کمک مالی به باشگاه محبوب شان در اولویت است، حتی اگر شده پنج هزار تومان؟!
کمک مالی هواداران به باشگاه ها در تمام دنیا امری متداول و معمولی است که اتفاقاً منبع خوبی هم برای آنهاست، اما روی اصول خود. چند سال پیش این طرح در باشگاه پرسپولیس به اجرا درآمد و از سرنوشت آن پول هم خبری نشد. بعد از آن هم علی پروین در مصاحبه ای معروف اعلام کرد اگر 30 میلیون هوادار پرسپولیس به باشگاه مبلغ کمی را بدهند این باشگاه دیگر نیاز مالی نخواهد داشت، اما این پروژه سلطان هم هیچ وقت اجرایی نشد.
روز گذشته در محل تمرین پرسپولیس کانون هواداران این باشگاه با هماهنگی مدیران باشگاه تراکت هایی را به طور گسترده بین هواداران پخش کردند و با تشکیل کمپینی حمایتی و با اعلام شماره حساب باشگاه پرسپولیس به هواداران خواسته طاهری را عملی کردند تا مدیران باشگاه پرسپولیس از این طریق فکر جذب پول باشند.
در اینکه این نوع درآمدزایی خوب یا بد است حرفی نیست اما سؤال اینجاست که آیا مدیران باشگاه پرسپولیس نمی توانند اسپانسر جذب کنند که حالا برای درآمدزایی «کاسه چه کنم، چه کنم» به دست گرفته اند؟ واقعاً وظیفه هیئت مدیره و مدیران باشگاه پرسپولیس چیست؟ چرا یک مدیر و یا هیئت مدیره توانایی جذب اسپانسر برای یکی از بزرگ ترین برند های ایران را ندارند؟ نقش وزارت ورزش و جوانان در این بین کجاست؟ حالا که پرونده خصوصی سازی پرسپولیس و استقلال بسته شده چرا وزارت ورزش مانند گذشته پا پیش نمی گذارد و به پرسپولیس برای جذب اسپانسر کمک نمی کند؟ و البته صدها سؤال دیگر که باید از سوی مدیران پاسخ داده شود.