حضرت زهرا (س)

آموزش نحوه صحیح اطلاع رسانی به مسئولان وزارت ورزش در رسانه ای ترین دوران وزارتخانه

- نظرات : بدون نظر - بازدید [ 1080 ] - شنبه, 30 خرداد 1394
آموزش نحوه صحیح اطلاع رسانی به مسئولان وزارت ورزش در رسانه ای ترین دوران وزارتخانه

آموزش نحوه صحیح اطلاع رسانی به مسئولان وزارت ورزش در رسانه ای ترین دوران وزارتخانه  اعلام خبر اسامی اعضای هیئت مدیره دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در حاشی...

آموزش نحوه صحیح اطلاع رسانی به مسئولان وزارت ورزش در رسانه ای ترین دوران وزارتخانه






 اعلام خبر اسامی اعضای هیئت مدیره دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در حاشیه بازدید از اردوی تیم ملی شمشیربازی تازه ترین اتفاق از موارد عجیبی است که در «رسانه ای ترین دوران وزارت ورزش و جوانان» رخ می دهد.
نصرالله سجادی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش معمولاً چه به صورت هماهنگ شده و چه سرزده از فدراسیون های ورزشی بازدید می کند و در جریان آخرین وضعیت شان قرار می گیرد. این اقدام همواره مورد حمایت رسانه ها و رضایت اکثر فدراسیون ها قرار گرفته، چرا که نشان دهنده توجه وزارت ورزش به جریان ورزش قهرمانی در کشور است. بر همین اساس رسانه ها تا حد امکان چه به صورت اعزام خبرنگار و چه انعکاس خبر از طریق روابط عمومی ها، این گونه بازدیدها را پوشش می دهند تا بخشی از سهم خود را در حمایت از ورزش کشور ایفا کرده باشند.

این بار اما نماینده تام الاختیار وزیر ورزش در واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس که معمولاً از خبرنگاران و اهالی رسانه ایرادهای فنی و حرفه ای می گیرد؛ در حالی که وزارتخانه متبوعش بارها مدعی شده رسانه ای ترین دوره را سپری می کند، در اقدامی عجیب و غیرحرفه ای و در حاشیه بازدید از فدراسیون شمشیربازی، اعضای هیئت مدیره سرخابی های فوتبال پایتخت را اعلام کرد. یادمان نرفته که همین آقای سجادی بارها وقتی در اردوهای رشته های مختلف (به جز فوتبال) با سؤال خبرنگاران درباره فوتبال مواجه می شد از خبرنگاران ایراد می گرفت که چرا در برنامه های غیرفوتبالی سؤال فوتبالی پرسیده می شود.

سوال اصلی این است که وزارت ورزش به عنوان نهاد متولی ورزش و با برخورداری از عناصر و پتانسیل رسانه ای بسیار، چه سنخیتی بین بازدید از فدراسیون شمشیربازی و اعلام یکی از مهمترین خبرهای حوزه باشگاهی فوتبال ایران در حاشیه این بازدید دیده که این گونه عمل کرده است؟

آیا نمی شد مثل سال قبل که امیررضا خادم، معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان های وزارت ورزش به عنوان نماینده تا م الاختیار وزیر، نشست رسانه ای برگزار و با حضور مدیر روابط عمومی وزارت خانه متبوعش، اسامی اعضای هیئت مدیره باشگاه های استقلال و پرسپولیس را در حضور خبرنگاران اعلام کرد، عمل می شد؟

راه اصولیِ ساده تری هم وجود داشت. مسئولان وزارت ورزش اگر به رسالت و کارکرد پایگاه خبری شان اشراف می داشتند، حتی می توانستند با درج خبر مذکور در سایت وزارت ورزش دستِ کم رفتار حرفه ای تر داشته باشند. آیا سایت وزارت ورزش فقط برای انعکاس اخبار دیدارها و گفت وگوها و تعریف و تمجیدها از عملکرد این وزارتخانه و ارائه گزارش عملکرد است؟

از وزارتخانه ای که مدعی است رسانه ای ترین دوره خود را سپری می کند و خصوصاً از نصرالله سجادی که تأکید زیادی برای رفتارهای رسانه ای حرفه ای دارد، انتظار می رود همانگونه که حرف می زنند، عمل کنند.

مرتبط با موضوع

تبلیغات

اکوموتور

نظرسنجی

به نظر شما تیم ملی ایران به جام جهانی 2026 صعود میکند؟

گالری عکس

جدول